Niesamowite mikołajowe babeczki



 Składniki na dokładnie 17 niesamowitych babeczek:
300 g ciepłej wody przegotowanej lub mleka roślinnego
2 jajka "0"
200 g cukru trzcinowego lub brzozowego
150 g masła miękkiego
2 łyżeczki sody oczyszczonej bez E
1 szczypta soli kłodawskiej

1/2 łyżeczki żółtego szafranu wymieszanego z 50 ml wina białego
( wiem że szafran jest dość wyszukaną przyprawą natomiast ja dostałam herbatę z szafranu którą to właśnie użyłam w tym przepisie :) zachęcam do kreatywnego myślenia:)

po 1 łyżeczce sproszkowanych przypraw i ziół:
kolendry 
gałki muszkatołowej
 
 4g melisy suszonej  delikatnie sproszkowanej ( ja u żyłam w tym wypadku również melisy z herbaty:))

1/2 laski Vanilli
10 kropli olejku doterra dzika pomarańcza - można też użyć innego organicznego olejku pomarańczowego


Wszystkie składniki połączyć ze sobą aby uzyskać jednolitą masę.  Ilość ciasta na babeczki zmieściła się dokładnie w 17 silikonowych foremkach z Ikei:)          Piec w nagrzanym piekarniku do 180 C bez termoobiegu przez 20 minut. Pozostawić do przestygnięcia w zamkniętym piekarniku.
      Życzę pachnącego smakowania i rozkoszowania się :)
  


Komentarze

Popularne posty